הגישה הטיפולית של המכון לפסיכותרפיה במרכז אביב היא ביסודה פסיכותרפיה פסיכואנליטית-דינאמית, הגם שמטפלי המכון לפסיכותרפיה מנוסים גם בגישות טיפול ממוקדות הנדרשות מעת לעת, לפי הצורך. פסיכותרפיה פסיכואנליטית – דינאמית היא גישה מרכזית בפסיכותרפיה (רוב הפסיכולוגים בארץ מכירים אותה היטב, פועלים בתחומה, וחוזרים ומשתלמים בה), לפיה הקשיים או התסמינים הנפשיים מהם סובל אדם נובעים מאירועים וחוויות פוצעות שנצרבו בו במהלך השנים, בילדותו ובבגרותו, וכי מה שמקשה על האדם הסובל הוא בעיקר ההתארגנות ההגנתית של נפשו כנגד חוויות אלה. ביטויים נפוצים של התארגנות הגנתית זו הם תחושת חוסר ביטחון וקושי לתת אמון, תחושה של קושי במימוש אישי, עייפות, ריחוק, שעמום, תחושת חוסר טעם והסתגרות, תחושת כעס ואכזבה, וכן גם שורה ארוכה של תסמינים נפשיים בהם דיכאון, חרדות, תסמינים פסיכוסומאטיים ועוד.

ברור כי גם למערך הגנטי, לקונסטיטוציה יש משמעות בחייו הנפשיים של אדם, וישנם טיפולים פסיכולוגיים ממוקדים כמו גם תרופות פסיכיאטריות היכולים להביא להפגה או להקלה של התסמינים והסבל. אולם לטיפול הפסיכולוגי הפסיכואנליטי – הדינאמי יש הכוח לפעול על מהות הסימפטום ועל מהות הסבל הנפשי ולהביא כך לשינוי פנימי.

הטיפולים במרכז אביב מקיפים מגוון רחב של בעיות וקשיים, בהן החל מבעיות חיים נפוצות כגון קושי ביצירת קשר זוגי ו/או שמירה עליו כמספק, דימוי עצמי נמוך, קשיים במימוש עצמי, קונפליקטים לגבי המיניות והזהות המינית, קשיים בהתמודדות עם מצבי לחץ ובעיות בהסתגלות לשלבי חיים שונים; דרך הפרעות נפשיות שונות בהן הפרעות מצב רוח, הפרעות חרדה, הפרעות אישיות, הפרעות קשב, התמכרויות, פרברסיות, והפרעות פסיכוסומאטיות וכן גם בהפרעות בעקבות פגיעות ראש, שיקום והתמודדות עם נכות, והתמודדות עם משבר, שכול וטראומה.

המרכז מציע טיפולים אלה למבוגרים, מתבגרים וילדים.