תפריט

מפת הגעה - לחצו כאן.

_________________

דיכאון - טיפול פסיכולוגי

דיכאון הוא מצב נפשי המשפיע על מצב הרוח, החשיבה, והגוף. תסמינים קלים של דכדוך יכולים להופיע מפעם לפעם אצל כל אדם בהקשרים שונים. לעומת זאת, דיכאון משמעותי (המכונה בשפה המקצועית: דיכאון מז'ורי) מתבטא בתסמינים דיכאוניים בולטים המתמידים כמעט כל הזמן (ברוב היום) ונמשכים לזמן רב של לפחות שבועיים. תסמינים אלה כוללים: מצב רוח קודר, ירידה חדה בחשק ובעניין בפעילות יום-יום או פעילויות מהנות, מחשבות שכיחות וחוזרות הקשורות לערך עצמי ירוד, רגשי אשם, או ייאוש, חוסר מרץ או עייפות כמעט כל הזמן, קושי מתמשך בריכוז או בקבלת החלטות, שינויים בשינה, בתאבון ובמשקל, ולפעמים גם מחשבות סביב הנושא של מוות או חוסר רצון לחיות.

ישנן מספר גישות של טיפול פסיכולוגי בדיכאון שהבולטות בהן, באופן כללי הן: א. טיפול בגישה  קוגניטיבית התנהגותית (CBT) ו- ב. טיפול בגישה דינאמית (פסיכואנליטית).

הטיפול בגישה קוגניטיבית התנהגותית עוסק, בעיקרון: בשינוי דפוסי החשיבה השליליים (האוטומטיים) דרך בחינת הטעויות בחשיבה השלילית, מעבר לחשיבה מציאותית ומשימתית, מתאפשר שינוי דפוס החשיבה לחשיבה חיובית יותר; ובשינוי התנהגותי דרך הגברת הפעילות היזומה והמהנה של המטופל, מה שמסייע לשיפור במצב הרוח הן דרך חוויות רגשיות/סומאטיות והן דרך מעבר למוקד שליטה פנימי.

הטיפול בגישה הדינאמית (פסיכואנליטית) מניח כי הגורמים לדיכאון הם קונפליקטים לא מודעים בחלקם, ו/או חסרים העצמי שנבעו מהפרעות בהתפתחות של האישיות התקינה וזאת בשל סיבות אפשרויות רבות הקשורות, בדרך כלל, ליחסים בין אישיים עם דמויות קרובות במהלך ההתפתחות הנפשית. במהלך הטיפול מתאפשרת, דרך בחינת היחסים בהווה, ב"כאן ועכשיו", הבנתם של קונפליקטים אלה שנותרו לא פתורים או הבנתם של חסרים שנותרו ללא מענה, ואשר בגינם נוצר, למשל, מבנה הגנתי המאפשר הישרדות אך אינו מאפשר מימוש העצמי וחיים נפשיים אותנטיים ויצירתיים. הבנה זו, המלווה בחוויה אחרת, טובה ומיטיבה, סביב המקומות הכואבים, מאפשרת התפתחות מבנים נפשיים אחרים, בריאים יותר והגנתיים פחות, שביטוים הוא תחושת יכולת וערך עצמי יחד עם ספונטאניות ויכולת ליצירת קשר וקרבה, דבר המביא להפגת הדיכאון.

הגישה הטיפולית של מרכז אביב לטיפול בדיכאון היא רב ממדית ומותאמת אישית. כלומר, בעיקרון, הטיפול הניתן במצבי דיכאון משלב, לפי המקרה, בין הגישות הטיפוליות השונות, כאשר, לפי הצורך, ניתן להיעזר גם בטיפול פסיכיאטרי תרופתי בתכשירים נוגדי דיכאון (טיפול המומלץ במקרים של דיכאון מז'ורי).

אתה עצוב? סובל מדיכאון?

פנה אלינו על מנת שנוכל לעזור גם לך!

(בכניסה ממכשירי טלפון חכם - לחצו על המספר להתקשרות)

03-6206417

שלחו לנו דוא"ל